Stimate Doamne,
Stimati Domni,
Ne cerem scuze pentru perioada ultima in care lucrurile s-au succedat cu repeziciune, astfel incat a fost greu sa fie aduse la cunostinta dvs cu promptitudine.
Le multumim pentru suport acelora dintre dvs care au participat la sedintele de judecata din 25.09, 09.10, 23.10 si 11.11 precum si, indeosebi, membrilor Grupului de Initiativa T1/T4, care ne-au sprijinit in aceasta perioada in luarea deciziilor importante necesare.
In ce priveste dosarul 24665/3/2010 privind insolventa Euro Habitat, la termenele succesive din datele de 25.09 si 09.10, s-a formulat din nou de catre administratorii judiciari cerere de deschidere a procedurii falimentului Euro Habitat.
Am reusit din nou sa obtinem respingerea acestei cereri. De aceasta data, judecatorul sindic a luat in considerare si argumentul legat de necesitatea amanarii deschiderii falimentului pana la rezolvarea situatiei contractuale a cumparatorilor contractanti de apartamente si locuri de parcare in Planorama.
In consecinta, judecatorul a dispus catre administratorii judiciari masuri in acest sens, trecandu-se astfel, practic, peste obiectiunea acestora si a bancii legata de imposibilitatea efectuarii transferului de proprietate datorita nefinalizarii imobilelor si a faptului ca acestea nu se afla in posesia cumparatorilor.
Cu toate acestea, administratorii judiciari si banca au ridicat din nou obiectiunea ca pretul imobilelor contractate nu este achitat integral, solicitand aceasta plata integrala. Am raspuns aratand ca o astfel de solicitare este abuziva si ca se impune o evaluare individuala a fiecarui imobil, a masurii realizarii acestuia, in asa fel incat sa fie achitate doar acele diferente de pret care sa corespunda stadiului realizarii imobilului contractat. Dealtfel, la o astfel de evaluare a facut referire si judecatorul sindic.
Din pacate, asteptam inca redactarea incheierii judecatoresti prin care judecatorul sindic va preciza in scris masurile dispuse.
Termenul acordat in aceasta cauza, 26.03.2014, arata, in opinia noastra, dorinta judecatorului sindic de a acorda partilor, si in special administratorilor judiciari si bancii, timpul suficient necesar solutionarii problemei contractelor aflate in derulare ale cumparatorilor.
In ce priveste dosarele 4279/3/2013 si 9602/3/2013 avand ca obiect obtinerea de catre unii cumparatori de apartamente si locuri de parcare din blocurile T1 si T4 si de locuri de parcare din T3 a proprietatii libere de sarcini asupra acestor bunuri, la termenele succesive din datele de 25.09 si 23.10, s-a ridicat de catre administratorii judiciari si de catre banca exceptia necompetentei functionale a judecatorului sindic, invocandu-se necesitatea ca dosarele sa fie declinate catre instanta de drept comun, evident in scopul tergiversarii solutionarii cauzei si al ridicarii altor piedici procedurale in calea cererilor cumparatorilor.
Solutia a fost amanata succesiv de catre judecator pana la sfarsitul saptamanii trecute, cand acesta a respins exceptia ridicata si a acordat termen in cele doua cauze la data de 14.05.2014.
In opinia noastra, desi se poate considera ca aceasta amanare ar putea constitui, in logica aratata mai sus cu privire la termenul din 26.03.2014, o imprejurare pozitiva, credem ca se impune formularea unei cereri de preschimbare a acestui termen si de acordare a unui termen mai scurt. Este necesara solutionarea cu precadere a acestor cauze si asumarea raspunderii de catre judecatorul sindic in ce priveste administrarea de probe pana la luarea unei decizii.
Subsidiar acestui dosar, in ce priveste demersurile legate de deblocarea relatiilor cu banca si gasirea unei solutii legate de radierea ipotecii acesteia asupra bunurilor contractate si permiterea transferului de proprietate asupra acestor bunuri catre cumparatorii-reclamanti in dosarele aratate, au avut loc doua intalniri, la cea de-a doua participand presedintele si directorul general al bancii.
Acestia au aratat ca vor lua in considerare solutia propusa de catre reclamanti de a se transfera dreptul de proprietate asupra bunurilor, in starea actuala a acestora, anterior deschiderii falimentului, urmand ca sumele reprezentand resturi de pret sa fie achitate de catre cumparatori la finalizarea bunurilor, in favoarea oricarui investitor care isi va adjudeca proiectul imobiliar in cadrul lichidarii ulterioare si care va finaliza lucrarile de construire ale acestui proiect. Am comunicat, la cererea bancii, sumele achitate cu titlu de avans precum si cele ramase de plata cu titlu de rest de pret de catre reclamanti (aprox.8.000.000 EUR si, respectiv, aprox.1.400.000 EUR, ambele fara TVA).
La cererea bancii, am finalizat in aceste zile un tabel exhaustiv cu sumele achitate cu titlu de avans precum si cele ramase de plata cu titlu de rest de pret de catre fiecare dintre reclamanti, pe care il vom transmite catre dvs.
Va vom ruga sa ne transmiteti expres, in scris, acordul fiecaruia dintre dvs cu privire la datele financiare inserate in acest tabel si, mai ales, cu privire la intentia dvs de plata a restului de pret in modalitatea aratata mai sus. Acest acord este absolut necesar in vederea continuarii discutiilor cu creditorul garantat.
In ce priveste dosarul 24665/3/2010/a42, avand ca obiect contestatia creditorilor-cumparatori impotriva raportului privind cauzele insolventei, va reamintim ca termenul urmator in acest dosar este 18.12.2013, data pana la care trebuie finalizata expertiza contabila privind cauzele insolventei dispusa de catre judecatorul sindic, la cererea noastra. Am primit in aceasta saptamana convocarea expertului desemnat in cauza pentru o prima intalnire in vederea efectuarii expertizei in data de 19.11.2013 la sediul Euro Habitat din blocul T3, parter.
Avand in vedere necesitatea discutarii masurilor de urmat pe termen scurt, fata de cele aratate mai sus, rugam pe membrii Grupului de Initiativa T1/T4 dar si orice alt client interesat de activitatea acestuia sa participe Vineri, 15.11.2013, de la orele 16.00, la sediul Neacsu & Asociatii SCA, la o intalnire de lucru.
In ce priveste dosarul 24665/3/2010/a1, avand ca obiect recursul cumparatorilor impotriva sentintei judecatorului sindic din data de 20.03.2013 prin care s-a amanat deschiderea falimentului, la termenul de judecata din data de 11.11.2013 cauza a fost amanata pentru data de 25.11.2013 datorita unei erori in repartizarea ei interna in cadrul Curtii de Apel Bucuresti. La termenul urmator se va discuta, in primul rand, solicitarea bancii de a fi citata, alaturi de ceilalti membri ai Comitetului Creditorilor.
De asemenea, datorita timpului scurt avut la dispozitie, este necesara reconvocarea intalnirii membrilor Grupului de Initiativa T1/T4 si a oricaror altor clienti interesati pentru ziua de Luni, 18.11.2013, la orele 16.00, la sediul nostru.
Va stam la dispozitie pentru oferirea de raspunsuri la oricare dintre intrebarile dvs.
Cu consideratiune,
Mihai Neacsu
Avocat asociat coordonator
NEACSU & ASOCIATII
SOCIETATE CIVILA DE AVOCATI
Str. Turturelelor, nr.48, etaj 3,
Sector 3, 030882, Bucuresti, Romania
Tel: 021.313.44.41; 021.313.44.42
Fax: 021.326.44.48
Mobil: 0740.312.312
mihai.neacsu@neacsu.com
www.neacsu.com